Murat Morova’nın yeni çalışmalarından oluşan sergi 2 Kasım 2007 tarihinde İstanbul Galeri Nev’in Tepebaşı mekanında açılıyor. Sanatçının “Menazir-i Mensiyye” yani “Unutulmuş Manzaralar” adını verdiği sergi dünyaya başka gözle de bakılabileceğini, her zaman gördüğümüzün gerçek olmayabileceğini bize göstermeye çalışıyor.
Daha önce açtığı sergilerine “Remz”, “Nafile Yazılar”, “Yalan Dünya”, “Üryan”, “Dil+Suret” , “Dem Bu Dem”, “Ah Minel Aşk-ı Memnu” gibi başlıklar koyan sanatçı yine bu sergide geleneksel form-felsefe ilişkisini, bugünün çağdaş sanatınının ifadeleriyle – yerleştirme, fotoğraf, desen, kolaj – ve öğeleriyle birleştirerek sunuyor.
“Bu iş hakkında neler söyleyebilirim diye düşündüğümde, önce hiçbirşey dedim, sonra FUZULİ’nin beyitindeki gibi,
Söylesem tesiri yok
Sussam gönül razı değil
Dünyaya başka gözlerle bakmak gerekiyor. Her gördüğümüz her zaman gerçek olmayabiliyor.
“At gözlüğü” ile bakanlar da var. “Fildişi kuleler”den bakanlar da.
“Kem gözle”, “Yan gözle” de bakılır. “Büyüteçle” bakanlar büyük görür.
“Dürbün”le bakan uzağı yakın.
Sefer halinde düşünmeyle, seferi düşüncenin birbiriyle örtüştüğü anları yabancılaştığımız bir coğrafya üstünden yabancılaştığımız bir estetik bakışla ifadelendirmeye çalıştım.Bakışın değişimi ciddi bir tariflendirme sorunu şimdi. Ehlileştirilmeye çalışmadan,yüzeyde aykırı geleneklerin montajlanması gibi duran elemanların, alanlarını ayırarak çok kişisel bir vizyon dayatıldı. Sınır bilmezlikle kendi ötekilerine bağlanan bir vizyon bu. Asla deklaratif ve acil değil. Kendine değilse de suretine hayran olmanın tadına varmak icin, ”Gülzar-ı fena” dan “Gülzar-ı beka” ya giden yönünden değil, yolcululuğundan mesul bu iş simdiki zaman ile ilgilidir.” diye özetliyor Murat Morova “Menazir-i Mensiyye” adını verdiği bu yeni dizisini.